A nagy márkák mögött jó (digitális) marketingstratégia áll

Ahogy a valamilyen területen élenjáró emberek mögött egy rendíthetetlen pártfogó, mentor vagy segítő áll, úgy a nagy márkák sikerútját is végigkíséri egy minden esetben ideálisnak bizonyuló marketingstratégia, mely által folyamatos növekedésnek örvendhet. E tekintetben talán nem tekinthető túlzásnak az az állítás, mely kimondja, hogy e fáradhatatlan, szerteágazó és előremutató törekvéssorozat szilárd alapját képezi a márka/brand széles körben való ismertségének, sikerének

A márka nem csupán egy hangzatos és tetszetős jelkép/logó, hanem mindazt magára ölti a termék vagy szolgáltatás szempontjából, amit az egyének is sajátjuknak tudhatnak a társadalomban: jellem, tulajdonságok, nézetek és viselkedés formájában. A márka a termék/szolgáltatás konkurens termékektől/szolgáltatásoktól való megkülönböztethetőségét jelöli. Ezzel képviseli, illetve teszi felismerhetővé, sajátossá magát a célközönség előtt. A márka által szabadulhat ki az egy a sok közül termék fogságából a piaci szféra keretein belül. A termékpozicionálás egyik kimagasló szerephez jutott eszköze, mely a vállalkozás/szervezet célkitűzésének, értékeinek, küldetésének hírvivőjeként is számon tartható. 

A termékből márkává formálódás komplex folyamatában pedig a marketing szegődik professzionális segítővé. 

A marketing a vállalati hírnévépítés uralkodó eleme, mely a legmegfelelőbb médiumok használatával hatékonyan kommunikál a potenciális ügyfelekkel. Összetett (demográfiai, fogyasztói magatartás, pszichográfiai) kutatásokkal, ügyfélközpontú megoldások alkalmazásával, valamint a termék értékeit hangsúlyozva tájékoztatja a célközönséget. Kommunikálja a fogyasztók felé a termék versenytárs-termékektől való megkülönböztető tulajdonságait, előnyeit, megnyeri a vevők bizalmát, kiváltja elégedettségüket.

Az igazi marketing a legkevésbé sem híve a bort ivó, ám vizet prédikáló, fogyasztói bizalmat csökkentő technikáknak, hanem hisz a folyamatosságban, a fejlődésben, a mindkét irányba pozitívumokat generáló megoldásokban. A jó marketing nem csak a bizalom megnyerésére, hanem annak megtartására is kész és képes erőfeszítéseket tenni.  

A márka az arra adott válasz megtestesülése és a célközönség felé kommunikálása, hogy: ki/mi vagyok én cégként? A marketing pedig a márkában testet öltött válasz tudatos közvetítője a fogyasztók körében. 

A márka a vállalat önmeghatározása, az arra való kristálytiszta rámutatás, hogy: milyen vállalati értékeket képvisel. A marketing a márkaüzenet-közvetítés módszere olyan eszközök aktiválásával, melyek kellőképpen felkeltik a leendő ügyfelek érdeklődését. 

A márkaépítés, a márkatudatosság-növelés tulajdonképpen minden vállalkozás központi céljaként, ezen belül pedig minden marketingtevékenység alapjaként definiálható. A marketing a vevőkkel való bizalomépítés folyamata mindazon technikák ötvözésével, melyek a legoptimálisabban megfelelnek a fogyasztói igényeknek. 

Mindezeket az aspektusokat figyelembe véve láthatjuk, hogy a marketing lehet rugalmas, a folyamatosan változó ipari és kulturális tendenciákra reagáló módszer, sőt annak is kell lennie. Ezzel ellentétben viszont a márka a statikusságot, az állandóságot jelöli, lévén, hogy értéket, minőséget, gondolkodásmódot reprezentál, melyhez a marketingstratégiák igazodnak.