fbpx
mesh-ads-marketing-webfejlesztes

Az online marketing segítségével egy digitális világfalut varázsolhatsz magad köré!

Szerző: | 2021 márc 1.

A mára már létfontosságúvá érett digitális marketing által látványos elemekkel bővült a marketingmódszerek tárháza, hiszen a hagyományos stratégiák mellé felsorakozott néhány újszerű, ám annál hatékonyabb eszköz;melyek lendületbe hozásával effektívebben érhetünk el komoly, elsőrangú leadeket (azaz potenciális vásárlókat),  juthatunk jobb befektetésarányos megtérüléshez (ROI), produktívabban lendíthetjük fel vállalkozásunkat, és növelhetjük bevételünket. 



Ma már szinte közhelyként idézzük fel azt a tényt, mely szerint: a jó bornak nem kell cégér-szerű tradicionális marketingmódszer már nem feltétlenül állja meg a helyét ebben a megállíthatatlanul nyüzsgő online üzleti birodalomban. Hogy miért nem? Mivel amennyiben egy vállalkozás az offline jelenlét kizárólagossá mellett teszi le a voksát, az számtalan lehetséges vevőtől fosztja meg magát, hiszen az interneten tájékozódók szemében jobbára nem is létezik – lévén, hogy nincs online jelenléte. Mivel egyre több cég felismerte az online üzleti identitás kiépítésének nélkülözhetetlenségét, azzal is tisztában van, hogy mindez kizárólag a digitális marketinggel karöltve válhat termékennyé. 

mesh-ads-marketing-webfejlesztes



Átláthatóság, megbízhatóság, releváns adatok

Abból kifolyólag, hogy egy hosszú távra berendezkedő terv meghozását nagymértékben befolyásolja a döntés, érdemes körültekintőnek lenni, és informálódni. Informálódni. Rendben. No, de hogyan lássunk hozzá? Hiszen a tájékoztatások valóságos cunamija ömlik az üzleti terv-előzetesünk listájára. Mihez van szükségünk ahhoz, hogy a business ütemtervünk elnyerje a kitüntető titulust, mégpedig azt, hogy megbízhatónak minősül? Íme néhány ötlet, melyek támaszként szolgálhatnak a döntés meghozatala előtti fázisban:

  • statisztikai koncepció
  • megbízható és releváns adatok, numerikus bizonyítékok
  • átláthatóság, az adatbőség egyfajta esszenciája
  • a szükséges információk összegyűjtése, feldolgozása, megértése, (ki)értékelése.

Egy létfontosságú döntés alapjainak lefektetése előtt szükség van statisztikai modellekre, melyek segítenek a megfelelő módszerek alkalmazásában, az ésszerű következtetések levonásában, ugyanakkor a téves és kritikus lépések, illetve a lehetséges csapdák elkerülésében. 



Erőteljes marketingstatisztika

Ha már a fentiekben átláthatóságról, kézzel fogható adatokról beszéltünk, fontosnak tartunk ecsetelni néhány általános marketingstatisztikai kimutatást, melyben a hagyományos módszereket viszonyítjuk a digitális marketing módszereihez:

  • az online marketing több mint 60%-kal költséghatékonyabbnak bizonyul a hagyományos marketinghez képest
  • a blogszövegekre nagy hangsúlyt fektető vállalatok 55%-kal növelik a webes forgalmat 
  • az online jelenléttel bíró vállalkozások közel 60%-a a weboldala segítségével jutott minőségi leadekhez 
  • az internethasználó emberek közel 80%-a online módon végez termék- és szolgáltatáskutatást
  • a marketingszakemberek 83%-a állítja, hogy a Facebook (és általában a közösségi média-felületek) használata kulcsfontosságú 
  • az internethasználók (akik online módon szereznek információkat egy-egy termék, szolgáltatás kapcsán) 90%-a hozza meg vásárlási döntését pozitív vélemények alapján.



Figyelemfelkeltő vállalkozói előnyök, melyeket az online marketing által valósíthatunk meg

Az online marketingnek köszönhetően kiegyenlítődnek a vállalkozói esélyek, hiszen a digitális térben a keresőmotorokat hidegen hagyja a vállalkozás mérete és költségvetése, ehelyett a releváns tartalmakat veszi figyelembe. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy a keresési feltételeknek megfelelő, hasznos, értékes tartalommal rendelkező kiscég jó eséllyel magasabb helyezést érhet el a keresési eredmények között, mint példaképpen egy nagycég a maga kevésbé releváns tartalmával.  

Mit kínál még az online marketing a vállalkozásod számára? Lássuk:

  • a hagyományos marketingmódszerekkel szembeni alacsonyabb költségeket – ennek elérése érdekében érdemes a marketingcélú erőfeszítéseket azokra a területekre összpontosítani, ahonnan minőségi leadeket nyerhetünk magunknak 
  • a digitális marketing számára nem léteznek fizikai határok, globális elérést biztosít a vállalkozások számára
  • mérhető eredményeket garantál – nyomon követhetőséget, elemezhetőséget, jobb rálátást kínálva a marketingre, mint a hagyományos marketing
  • személyre szabható megoldásokat kínál – példaképpen egy PPC-kampány esetében azt a költségkeretet állíthatjuk be, amely a lehető legmegfelelőbbnek bizonyul a vállalkozásunk költségvetéséhez 
  • legyen szó akár közösségimédia-marketingkampányról, vagy éppen tartalommarketing-kampányról, mindez hatékonyan felépíthető, elindítható, mérhető és kezelhető az online marketing eszközeivel. 


Ha a vállalkozásnövekedés jelentős célként lebeg vállalkozói terveink között, több mint vétek lenne nélkülözni az online marketinget a stratégiáink közül. Mindehhez elegendő figyelembe venni, hogy több mint 4 milliárd ember használja rendszeresen az internetet tájékozódás, információszerzés, vásárlás céljából. Az internetnek köszönhetően világunk valóban kis, digitális faluvá formálódott, ahol az üzleti lehetőségek egész garmadája tárul elénk, így temérdek lehetőségünk nyílik arra, hogy elérjük termékeinkkel, szolgáltatásainkkal az internetező emberek sokaságát, akikből idővel visszatérő, lojális ügyfelek válhatnak. 

Írta Gergő Banga

Szerencsésnek tartom magam, azt csinálhatom, amit valóban szeretek, mindig is rajongtam a reklámokért. Külföldön és itthon is a szakmában a legjobbaktól tanulhattam és viszonylag fiatalon elég tapasztalatot gyűjtöttem ügynökségi és ügyfél oldalon egyaránt ahhoz, hogy most nyugodt szívvel ajánljam magunkat. Változatos ügyfélkörünk van, tesztelj minket, egy finom kávé mellett a te problémáidra is biztosan megtaláljuk az ideális megoldást.

Hasonló bejegyzések