Brandépítés okosan – avagy hogyan tervezd hatékonyan a marketing költségeidet?

Ma már nem kérdés, hogy amennyiben egy termék vagy szolgáltatás értékesítése, márka népszerűsítése a célunk, akkor megkerülhetetlenek a digitális marketing eszközei. A legújabb trendeket jó esetben figyeljük, jobb esetben naprakészen követjük, ideális esetben pedig fél lépéssel előttük, és ezáltal versenytársaink előtt is járunk.

Az izgalmas kérdés itt is a hogyan?  Hogyan, milyen irányelvek mentén tervezd meg okosan és optimálisan a marketing tevékenységedet és az ezzel járó kiadásaidat? Ha ez Benned is rendszeresen felmerül, vagy nem vagy egészen biztos abban, hogy a stratégiád jelenleg a leghatékonyabb, akkor mindenképp olvass tovább. Egy igazán profi szakember vagy ügynökség ugyanis körültekintően méri fel azt, hogy az a terméked/szolgáltatásod, branded népszerűsítéséhez, vagy az eladásaid növeléséhez mikor, mennyi és főként milyen típusú digitális marketinget célszerű bevetni.  

brand, márka, brandépítés, online marketing

Ma már messze nem elég egy jó honlap és néhány kampány a közösségi média felületeken: komplexen, a rendelkezésre álló eszközök megfelelő arányú, egyidejű használatával érhető elaz igazi siker. Ehhez azonban nélkülözhetetlen a terméked vagy szolgáltatásod tűpontos szakmai felmérése és a marketing stratégiád ehhez történő folyamatos alakítása.

tartalommarketing elsődleges eszköz, ha brandépítésről, forgalomnövelésről, vagy akár üzleti kapcsolatépítésről van szó. Leegyszerűsítve azt mondhatjuk, hogy ha a tartalmaid megfelelő mondandóval és stílussal párosulva, a kellő csatornákon jutnak el a valóban célszemélyként tekinthető, potenciális ügyfeleidhez, akkor nyert ügyed van. Cserébe sajnos mindhárom körülményen rendkívül könnyű elcsúszni, ha az nem társul profi szakértelemmel. 

A tartalommarketing ráadásul dupla dinamit: amennyiben a szövegeid valóban releváns szavak és kifejezések alapján készülnek, ez a SEO segítségével a keresőmotorokon keresztül extra magas hatékonysággal hozhatja a forgalmat és a látogatókat. Ez a fajta befektetett munka bár picit hosszabb idővel térülhet meg, viszont szépen és organikusan generálja a forgalmat, ami egy hosszútávú, alacsonyabb hozamú, ám stabil befektetéshez tudnánk hasonlítani.  Mi az ilyen tartalom előállításban is a segítségedre lehetünk.

brand, marketing, online marketing, márka építés

És a teljesség igénye nélkül nézzünk néhány további hasznos és gyakori eszközt, melyek szintén kiváló marketing nagyágyúk lehetnek, de itt sem győzzük hangsúlyozni, hogy kizárólag megfelelő céllal és szakértelemmel történő társítás esetén.

Amennyiben egyszerre nagyobb ügyfélforgalmat szeretnél a céged felé terelni, vagy valamilyen esemény, hír, friss kampány van a tarsolyodban a vállalkozásodat illetően, a PPC (azaz pay per click) alapú marketing eszközök, mint pl. a Google Ads remek módszerek erre. Bár lehet nem mindig a legolcsóbbak, (mi ezt is segítünk testre szabni) de márkanépszerűsítésre és látogatók nagyobb tömegű bevonzására szuperek. A PPC hirdetéseknél is elengedhetetlen a szaktudás: ki merjük jelenteni, hogy a projekt sikere javarészt olyan tényezőkön múlik, mint hogy mennyire precízen célzott a közönség, mennyire ütős a hirdetés szövege és mennyire figyeljük közben a hatékonysági mutatókat, hogy ha netán bármin módosítani kellene, akkor azt azonnal megtegyük. Cserébe viszont az eredmények, konverziós mutatók szépen mérhetők és szükség esetén minden apró részlet korrigálható, optimalizálható.  A PPC kampányok ráadásul a SEO analitikákat is segítik, hiszen az oldalunkra terelik a látogatókat.  

közösségi média marketing területe továbbra is az a terep, amit nem csupán nem tudunk megkerülni, hanem szinte non-stop figyeljük, hogy élen járhassunk az újdonságait illetően és legtöbbet adhassuk vele az ügyfeleinknek. Igazi ütőkártya: egy helyen összpontosítható az élmény, az információ, ráadásul magas ügyfél elérés mellett. Izgalmas dolog ezt az adott termékre, márkára hangolni, melynél szintén könnyű hibázni, így azt javasoljuk, körültekintően válaszd meg a szakembert, akit ezzel megbízol. Az influencer marketing 2022-ben és várhatóan 2023-ban továbbra is hasít majd (persze leginkább azoknál a termékeknél, ahol ennek létjogosultsága van) erről rövidesen egy izgalmas blog bejegyzést is olvashatsz itt nálunk.

Ugyanitt fontos megjegyezni, hogy a weboldal marketingre is hasznos időt, energiát és pénzt fordítanod, hiszen azon túl, hogy a céges digitális megjelenés egyik fő lenyomata, a fentiekkel összefüggésben a weblapunkra kerülő, folyamatosan frissített jó tartalom ugyanígy a keresések tekintetében jól pozícionálhatja a weblapot és ezen keresztül a vállalkozást is.

És a lista itt még bőven nem ér véget.

Azt pedig, hogy ezeket milyen összetételben és időzítéssel célszerű beépíteni és alkalmazni a marketing tevékenységedben ahhoz, hogy a vállalkozásod eredményei a legrövidebb idő alatt, optimális költségráfordítással a lehető legnagyobb mértékben javulhassanak: nos, mi ezért vagyunk itt! 🙂