Miért érdemes vállalkozóként együttműködnöd egy marketingügynökséggel?

Avagy: hogyan lehet kreatív módon „betörni” a web-birodalom siker-vadlovát? 

Rögtön az elején feltesszük kitérést nem tűrő kérdésünket, mely erőteljesen predestinálja döntésünket: megéri együttműködnünk egy digitális marketingügynökséggel? Az alábbi szöveg elolvasása közben nagy az esélye annak, hogy megérik bennünk a válasz.  Lássunk néhány támpontot, melyek út-menti lámpásokként világíthatják meg előttünk az elhatározásunkhoz vezető ösvényt. 

Új korszak, naprakész módszerek, friss perspektívák

Az üzleti célkitűzések minden vállalkozás életében kardinális szerephez jutnak, hiszen senki sem ódzkodik a sikertől, a folyamatos fejlesztésektől, a számottevő értékesítésektől, az ügyfélkör-növekedéstől, vagy éppen a termékek és/vagy szolgáltatások populárissá válásától. Mindezek elérése, megvalósítása az internet-érában a korábban megszokott és immár hagyományosnak titulált stratégiáktól igencsak eltérnek.

Itt lép képbe a digitális marketing, melynek segítségével optimálisan lebonyolíthatók és sikerre vihetők a marketingkampányok. A siker az online birodalomban sem simul az ölünkbe első nekiveselkedésünk izzadságcseppjeit törölgetve a homlokunkról, hiszen a kiberszféra sikere vadlóként vágtázik a végeláthatatlannak tetsző web-sztyeppéken, várva a leleményes kiber-cowboyokat, akik erőszakmentesen „betörik”. Lasszóként kreativitást, és innovatív attitűdöt használnak, felvértezve az ötletgazdag tervek és frappáns megoldások Stetson-kalapjával, felsarkantyúzva fáradhatatlansággal és céltartással. 

Nem vétek, ha a posztmodernkor marketingesei a fentihez hasonló képben tűnnek fel előttünk, hiszen senki sem állítja, hogy a siker-vadló betörése a gyerekjáték kategória határain belül leledzik. A sikeres marketingkampánylebonyolításához körültekintő munkára, alapos tervezésre, speciális eszközökre, programokra, a legújabb online marketing trendek és taktikák ismeretére is szükség van.  

Az elmúlt hónapok alatt az internethasználat iránti igény jelentős mértékben megnőtt, az online töltött idő a napi rutin szerves részévé formálódott, így a vállalkozások nem nélkülözhetik a digitális marketing kínálta előnyöket (pl.: közösségi média hirdetések, melyek előmozdítják a vállalkozás növekedését). A tavalyi év júniusában az előző évhez viszonyítottan több mint 104%-kal nőtt az e-kereskedelmi értékesítések száma. Ahogy az élet lassú, ám annál látványosabb átrendeződésbe kezdett körülöttünk, úgy érdemes lenne az üzleti életben is más perspektívából szemlélni a marketinget. 

több szem többet lát team-erő kiváló példája egy szakemberekből álló online marketingcsapat, akik „friss szemmel”, nézik át az esetlegesen homályossá vált, elcsontosodott marketingstratégiánkat, melyet aztán újragondolt stratégiával edznek profitábilissá. 

Mit nyerhetünk egy marketingteammel? 

Egy marketingteammel hosszú távú üzleti elérendőkbe invesztálunk – a sikerrecept csillogó köntösben való, azonnal elérhető felkínálása nem más, mint az a sokszor felidézett notórius mézesmadzag, mely alatt ott lapul a gyakran kiábrándítóan áporodott tényállás. Egy professzionális csapat nem ránt bele a sokat ígér, keveset nyújt vermébe, hiszen az eredmények mérhetők, jól nyomon követhetők, a feladat pedig szakértők keze alatt nyílik megoldássá. 

A „gyufaszálak” ereje – valószínűleg ismerős számunkra az egy szál gyufa törékenységének esete a doboznyi gyufacsapat nehezen törhető mibenlétével szemben. Gyakran beleesünk abba a hibába, hogy a kihívások egész sorával dacolva magunk kívánjuk megvívni a harcot. Természetesen egyedül, segítségkérés nélkül, hiszen nem tekinthetnek ránk segítség után epekedő hajótöröttként, ez ártana a saját magunkról alkotott imázsnak? Vagy mégsem? 

Az egységben az erő elv modernkori reinkarnációja –  Amennyiben megosztjuk a feladatokat, és mindenki csupán a szaktudása, kapacitása szerinti projekteket emeli a saját vállára, akkor az immár csapattá verbuválódott egyedek, egy közös cél érdekében teszik a dolgukat. A grafikus, a weboldal-készítő, a fotós, a szövegíró és a marketingcsapat többi nélkülözhetetlen tagja, noha más és más kvalitásokkal bír, ugyanakkor az egy közös cél ereje hajtja mindnyájukat, mely nem mást, mint: a web siker-vadlovának megszelídítése.

Milyen speciális eszközökkel és módszerekkel szelídítik meg a marketingügynökség tagjai a nevezetes „vadlovat”?  

  • segédkezet nyújtanak a marketingstratégia meghatározásában és kivitelezésében – ezzel támogatva a business célok elérését, maximalizálják a (ROI-t) befektetések megtérülését 
  • marketingkampányokat terveznek és irányítanak – mindeközben folyamatosan adatolnak, tökéletesítenek.

Amennyiben egy teljes körű szolgáltatást kínáló online marketingügynökséghez fordulunk:

  • egy helyről jutunk hozzá az összes e-tevékenységünket fellendítő technikához, így: a keresőoptimalizáláshoz (SEO), PPC-hirdetésekhez, közösségi média kampányok kezeléséhez, weboldal-tervezéshez, weboldal-fejlesztéshez és –karbantartáshoz, az email-marketinghez, a tartalommarketinghez egyaránt
  • a legújabb trendek ismerete, az innovatív megoldások és technológiák használata, valamint a tény-, adat- és statisztika-alapú elemzések segítségével az ügynökség elszánt tagjai jelentős mértékben hozzájárulnak a vállalkozásunk prosperálásához 
  • a legjobb eredmények elérése érdekében segítenek beazonosítani és elérni az ideális közönséget 
  • egy komplex, és a szakma iránt szenvedéllyel adózó marketingcsapat a márkanév megalapozása által új köntösbe öltözteti az ország-világ megismer fogalmát – tudniillik minden sikervadló-szelídítő „fegyvert” (marketingstratégiát és –technikát) bevetnek üzleti tevékenységünk népszerűsítése, valamint az ügyfél/vevővonzás céljából 
  • a keresőmotorok szerte (pl.: Google) történő változásokat konstans módon figyelemmel kísérő szakamberek képben vannak a megváltoztatott keresési frissítésekkel, algoritmusokkal, és rendelkeznek mindazon készségekkel, mellyel fel tudnak lendíteni egy kampányt (ezért példaképpen elvégzik az alapvető kulcsszókutatást, elemzik a versenytársakat stb.)
  • gondoskodnak arról, hogy vállalkozásunk folyamatosan állja a digitális verseny erőpróbáit 
  • egy kreatív marketingcsapat a megszokottól eltérő fénytörésbe helyezi a terveket és célkitűzéseket
  • a tartalommarketing, a színvonalas tartalmak, értékkel telített és releváns (blog)szövegek segítségével akár az óriáscégekkel is felvehetjük a versenyt – mindez bizonyíték arra is, hogy a webbirodalomban két vagy több dudás is megfér abban a bizonyos csárdában… 
  • az online marketing a hagyományos megoldások mellett olyan – korábban nem látott – forradalminak titulálható lehetőségeket kínál, melyet a KKV-k is kiaknázhatnak
  • mi több: kevesebb büdzsével, költségvetéssel is el lehet kezdeni a promóciós stratégiák, valamint az innovatív taktikák kidolgozását, megvalósítását, és ezzel karöltve az online prosperálást 
  • a megfelelő digitális marketingcsapat pártfogásába veszi a cégünket, és alkotó módon segíti a kitűzött business-célok realizálódását. 

A főként KKV-k üzleti és pénzügyi döntéseit segítő tanácsadócég, a Fundera, az egyik recens kimutatásában meglepő tényeket közölt a vállalkozások marketingtrendjei kapcsán, melyek közül szemléltetésképpen kiemelünk néhányat: 

  • a lokális cégek több mint 40%-nak a közösségi média marketing befolyásolja a bevételnövelését
  • a kisvállalkozások 96%-a alkalmazza a közösségi médiát a marketingstratégiájában 
  • a vásárlók több mint 80%-a az interneten gyűjt információkat a vásárlási döntés meghozása előtt (a termékinformációkat a keresőmotorokban kezdik, majd innen jutnak el egy adott cég webhelyére)
  • a KKV-k több mint 60%-a rendelkezik weboldallal
  • a vevők 91%-a egy korábban tapasztalt, pozitív online impresszió okán keresi fel a fizikai üzletet 
  • a marketingszakemberek több mint fele szerint: a legnagyobb marketingkihívások között leginkább a lead- és forgalomgenerálás dobta fel a magas labdát 
  • a folyamatosan változó fogyasztói preferenciák nagyban befolyásolják a vállalkozások marketingstratégiájának frissülését, módosulását.

Abból kifolyólag, hogy a kezdeti interakciók jelentős része online módon megy végbe, ma már kijelenthetjük, hogy a digitális marketing mindennek elengedhetetlen elemévé vált. Lévén, hogy a potenciális vásárlóink, ügyfeleink első körben online fognak információkat keresni az őket érdeklő termékekről, szolgáltatásokról. Ma már szinte közhelynek minősül, hogy a fogyasztók szemében az a cég, mely nem lelhető fel az interneten, az nem is létezik. Nem érdemes kockáztatni az ügyfelek elvesztését és a versenyhelyzet gyengülését azáltal, hogy nélkülözzük a digitális marketinget. 

Kis kezdeti költségvetéssel is elkezdhetjük üzleti céljaink megvalósítását, melyet jó szívvel rábízhatunk egy rátermett marketingügynökségre. A szakemberek közreműködése által nagy az esélye annak, hogy vállalkozásunk szintet dobbantson. 

Amennyiben úgy gondolod, hogy mi vagyunk a te marketingcsapatod üzleti céljaid megvalósításához: keress bennünket bizalommal!