Rögtön az elején egy digitális szférát idéző találóskérdéssel indítunk, mely a következőképpen hangzik: Akár kicsi vagy, akár nagy, használatával profitálhatsz. Mi az? Eltaláltad! Ez valóban a Facebook, mely kezdetben a baráti, rokoni digitális kapcsolattartást, -ápolást támogatta, hogy aztán nem sokkal életünkbe történő „berobbanását” követően a világ első számú szociális hálójává nője magát.
Ez az egyszerűen kezelhető platform jelentős mértékben kibővítette a vállalkozások számára kínálkozó lehetőségek tárházát. A vállalkozás méretétől függetlenül, ma már az online jelenlét nem minősül opciónak, hiszen a versenytartás és az üzleti célzatú prosperálás érdekében mindez elengedhetetlen szempontként tartható számon.
És valóban, tegyük fel a kérdést – immár nem találóskérdés jelleggel –, hogy: melyik az a cég, mely visszautasítana egy közel 3 milliárdnyi potenciális ügyfelet számláló szociális hálóhoz való csatlakozást, melynek berkeiben már nem csak a szelfik és élménybeszámolók jutnak szerephez, hanem a marketingcélok is érvényesülhetnek?
Amiért a vállalkozásodnak szüksége van Facebook-marketingre
Ha mindehhez „csupán” annyit jegyeznénk meg, hogy a potenciális vevőid számottevő hányadát elérheted a Facebookon, akár pontot is tehetnénk mondandónk végére. Mi azonban úgy véljük, hogy több is rejlik a pakliban, ezért kíváncsian utánajárunk a bennünk motoszkáló kérdéseknek a Facebook és a vállalkozások vonatkozásában.
Noha a Facebook-hirdetések, kampányok futtatásához szükség van némi anyagi ráfordításra, mégis megfizethetőbbnek bizonyul mindez, mint számos klasszikus marketingmegoldás, ugyanakkor az online birodalomhoz való csatlakozás mindenki számára ingyenes.
A Facebookon futtatott kampányok mérhetők. Könnyen leellenőrizhető, hogy hány követőd van aktuálisan, és amennyiben a real time, azaz valós idejű erőfeszítéseid nem mutatkoznak gyümölcsözőnek, bármikor esélyed nyílik arra, hogy változtass azokon, hogy a végeredmény minden kétséget kizáróan sikeres legyen.
A Facebook használatával megszűnnek a földrajzi korlátok.
Amennyiben figyelembe veszünk néhány ámulatba ejtő adatot, nem valószínű, hogy tovább halogatjuk a Facebook business irányultságú használatát. Néhány kiemelés, mintegy betekintés gyanánt:
- a rendszeres Facebook-felhasználók átlagosan egy órát töltenek a felületen
- a közösségi média használata számtalan ember életében rutinszerűvé vált – szinte azt is mondhatnánk, némi sarkítással, hogy a világ a Facebookon keresztül lép be az életterünkbe (hírek, események, információk, történetek, kapcsolatépítés stb.)
- a Facebook olyannyira népszerű, hogy egy sor márka, és világszerte több millió cég beépítette a marketingstratégiájába
- a közösségi média királyaként is emlegetett Facebook, meghódította a szociális média felhasználók közel 60 százalékát
- az ugyancsak élmezőnybeli versenytársak is kiválóan teljesítenek (így a Twitter, az Instagram, valamint a Snapchat), azonban a Facebook stabilan őrzi vezető közösségi média pozícióját
- nem túlzás, ha a rendszeres, rutinszerű használatnak betudhatóan lassan többnek tekinthető, mint egy platform, tudniillik sokak szemében már életmódnak minősül
- mivel a Facebook kardinálisnak tartja a felhasználói igényeknek való megfelelést, valamint a legújabb marketingtrendekhez való igazodást, kiváló lehetőségeket kínál minden vállalkozó számára a versenyben maradásra
- ez a prominens médiaplatform a maga figyelemre méltó elérhetőségével és popularitásával számos marketingszakember szívébe belopta magát (nem mellesleg megjegyezendő: a Facebook bevételének meghatározó hányadát a hirdetéseknek köszönheti)
- a márkák markánsan megnövelhetik digitális jelenlétüket (lévén, hogy a Facebook oldalon feltüntetik, ezáltal pedig globálisan hozzáférhetővé teszik üzleti adataikat, tájékoztathatják közönségüket termékükről/szolgáltatásukról)
- ez utóbbi fényében érthető, ha világszerte több mint 200 millió kisvállalkozás a Facebook kínálta előrelépések sanszával
- a cégek online módon, soha nem látott intenzitással juthatnak el új célcsoportokhoz – akik számára releváns az ajánlatuk, kínálatuk
- az ügyfelekkel történő kommunikáció gyors és egyszerű, nem beszélve arról, hogy rengeteg időt meg tud ezzel spórolni mind a cég, mind pedig a célközönség (feltehetik a kérdéseiket a felületen és választ is kaphatnak mindezekre)
- a Facebook ideális megoldást kínál a márkaismertség-növelésre.
A szokás hatalom: használd üzleti növekedéshez!
A közösségi média használata mára az internetezők nagytöbbsége esetében napi szokássá vált, mely jelenséget a vállalkozásoknak vétek lenne nem kiaknázni. Használd a Facebookot jól megtervezett vállalkozásnövelési szándékkal. Használd hatékonyan a közösségi média királyát, és ismertesd meg termékeidet, szolgáltatásaidat a közönségeddel, építsd ki és ápold ezen a platformon ügyfeleiddel a kapcsolatot, edukáld és informáld őket – ezzel a hozzáállással létrehozhatsz egy elkötelezett vevőkört, megnövelheted a márkád iránti hűséget.
Posztolj rendszeresen figyelemfelkeltő, értékes tartalmakat, figyelj aktív kommunikációval a közönségedre!
Szeretnéd elnyerni a vállalkozásod számára ideálisnak titulálható ügyfeleket? Növelnéd a vevők elkötelezettségét? Versenyelőnybe kívánsz kerülni a fáradhatatlan és folyamatosan újuló digitális birodalomban? Közösségi média tevékenységeddel kívánsz jobb helyhez jutni a Google-rangsorban?
Amennyiben a fenti kérdésekre igennel válaszoltál: élj a Facebook-marketingben rejlő lehetőségek tömkelegével! Ha úgy véled, hogy mindezen feladatok ellátását professzionális kezekbe helyeznéd, vedd fel velünk a kapcsolatot, és beszéljük meg a részleteket!