Ha már eldöntötted, hogy egy online marketing ügynökséggel dolgozol együtt, akkor azt kell hogy mondjuk, hogy ez egy remek lépés a vállalkozásod fejlődése felé. De ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozd ki ebből a partnerségből, nem elég csak hátradőlni és várni az eredményeket. Egy jól működő együttműködés közös munka, ahol Te is fontos szerepet játszol. Összegyűjtöttünk 6 tippet, amelyek segítenek abban, hogy a kapcsolat ne csak hatékony, hanem célravezető is legyen.
1. Határozd meg a célokat – de tényleg!
Az első lépés, hogy pontosan tudd, mit szeretnél elérni az együttműködés során. Új ügyfeleket akarsz szerezni? Növelnéd az eladásokat? Jobb láthatóságot szeretnél a Google-ben? Minél konkrétabb célokat határozol meg, annál pontosabban tud az online marketing ügynökség megfelelő stratégiát építeni. Ne félj kimondani a konkrét számokat! Ha például azt mondod, hogy „szeretnék több ügyfelet”, az kevésbé egyértelmű, mintha azt mondanád: „Szeretném, ha havonta 20 új ügyfelet szereznék a weboldalon keresztül.”
Tipp: Készíts egy listát a céljaidról, és oszd meg azokat az ügynökséggel már az első megbeszélésen.
2. Biztosítsd az eszközökhöz való hozzáférést!
Ha az ügynökség nem fér hozzá a szükséges platformokhoz, nehéz lesz eredményeket elérni. A Google Analytics, a Google Ads, a Facebook Business Manager és más fontos eszközök hozzáférése nélkül az ügynökség keze meg van kötve.
- Adj hozzáférést a Google Analytics fiókodhoz, hogy lássák a forgalmi adatokat.
- Engedélyezd a Google Ads hozzáférést, hogy tudják kezelni a kampányokat.
- Biztosítsd a közösségi média fiókok admin jogait, hogy tartalmakat tudjanak létrehozni és hirdetéseket kezeljenek.
- Ellenőrizd, hogy az összes szükséges hozzáférést biztosítottad-e, mert a hiányzó jogosultságok lelassíthatják a folyamatokat.
Ezzel nemcsak időt spórolsz, hanem elkerülheted a későbbi bonyodalmakat is. Ha bizonytalan vagy, milyen hozzáféréseket kell megadni, kérj egy listát az ügynökségtől.
3. Kommunikálj rendszeresen és légy elérhető!
A rendszeres kommunikáció kulcsfontosságú az online marketing ügynökséggel való együttműködés során. Egy gyors visszajelzés vagy megbeszélés segíthet elkerülni a félreértéseket, és időt takaríthattok meg vele. A kampányok finomhangolásához szükség lehet a jóváhagyásodra, ezért fontos, hogy ne „tűnj el” hetekre.
- Tarts heti vagy kétheti státuszmegbeszéléseket.
- Legyél elérhető e-mailben vagy telefonon.
- Ne várass túl sokáig egy jóváhagyással, mert ez visszafoghatja a kampányok hatékonyságát.
Ez a fajta aktív részvétel nemcsak az eredményeket javítja, hanem az ügynökség munkáját is megkönnyíti.
4. Bízz az marketing ügynökség szakértelmében!
Egy marketing ügynökség azzal a céllal dolgozik, hogy a kampányaid sikeresek legyenek. Bár fontos, hogy Te is részt vegyél a folyamatban, az ügynökség szaktudására érdemes támaszkodni. Ha minden apró döntést Te akarsz meghozni, az lassíthatja a munkát, és korlátozhatja az ügynökség lehetőségeit.
Miben bízz meg az ügynökségben?
A kreatív hirdetések kialakításában: a szakemberek tudják, hogyan lehet vonzóbbá tenni a kampányokat.
Az adatok elemzésében: az ügynökség feladata, hogy a kampányok adatai alapján javítsa a stratégiát.
A kulcsszókutatásban: ők tudják, mely keresőszavak hozhatják a legnagyobb forgalmat.
Ha nem akarsz minden döntésbe beleszólni, de fontos, hogy képben legyél, kérj rendszeres jelentéseket az ügynökségtől.
5. Kövesd az eredményeket, de ne várj azonnali sikereket!
A digitális marketing nem sprint, hanem inkább maraton. Az eredmények gyakran nem azonnal jelentkeznek, hiszen a hirdetéseket és kampányokat folyamatosan optimalizálni kell. Egy profi online marketing ügynökség rendszeres jelentéseket fog küldeni az eredményekről, és ezekből sokat tanulhatsz.
Miért fontos, hogy ne várj azonnali eredményeket?
- A PPC (pay-per-click) kampányok már az első héten hozhatnak kattintásokat, de az optimalizálás időbe telik.
- Az e-mail marketing kampányok hatékonysága az időzítésen és a tesztelésen múlik, ezért érdemes türelmesnek lenni.
- A SEO kampányok hónapokig is eltarthatnak, mire az első eredmények láthatóak lesznek.
Az eredmények nem maradnak el, ha mindent jól csináltok, de ehhez idő kell. A marketing ügynökség célja az, hogy a lehető legjobb eredményt hozza ki a kampányokból, de ez nem megy egyik napról a másikra.
6. Tanulj az ügynökségtől és legyél nyitott az új ötletekre!
Az online marketing ügynökség nemcsak a kampányok futtatásában segít, hanem abban is, hogy új szemléletet hozzon a vállalkozásod marketingjébe. Az új ötletek, kreatív megoldások és innovatív stratégiák mind-mind hozzájárulnak a fejlődéshez.
- Ne zárkózz el az új marketingcsatornáktól (pl. TikTok, influencer marketing).
- Fogadd el a kreatív hirdetések új formáit, még ha elsőre szokatlannak tűnnek is.
- Merj tesztelni. Az újítások csak tesztelés során bizonyíthatják be az értéküket.
Ez a hozzáállás segít abban, hogy a kampányok frissek és innovatívak legyenek, ami a versenytársakkal szemben előnyt jelenthet.
Összefoglalva
Az online marketing ügynökséggel való együttműködés akkor lehet igazán sikeres, ha aktív szerepet vállalsz a folyamatban. Határozd meg a céljaidat, biztosítsd a hozzáféréseket, és tartsd a kapcsolatot az ügynökséggel. Ha bízol a szakértelmükben, figyeled az eredményeket, és nyitott vagy az új ötletekre, az együttműködés gördülékeny és hatásos lesz. Ne feledd, a sikeres online marketing egy közös munka, amely mindkét fél aktív részvételét igényli. Ha ezeket a tippeket betartod, garantáltan a legtöbbet hozod ki az együttműködésből.
Keress minket bizalommal és segítünk elérni céljaidat! Ha érdekelnek további tartalmak kövess minket Facebookon és Instagramon!