Az elmúlt hónapok során a fogyasztói szokások nagy változásokon mentek át; a világszerte életbe léptetett korlátozások okán egyre gyakrabban keresünk online megoldásokat, ezért marketing szempontból is felerősödött a digitális tér szerepe.
Az online birodalom királynőjeként is demonstrálható tartalommarketing hatalmát a színvonalas, releváns szövegeknek köszönheti, és fő célja az ügyfélgenerálásban, a lojalitás megalapozásában, a márkaismertségnövelésében mutatkozik meg. A webkirálynő hadserege információval felfegyverkezetten száll szembe a folyamatos digitális kihívásokkal, és a tudás=hatalom vezényszóval küldi hozzáértő szövegkatonáit az állandóan pezsgő e-kereskedelmi megmérettetések hadszínterére.
Amennyiben a vállalkozások értékelésére, illetve a vásárlói döntések meghozatalára kerül sor: a vevők nagytöbbsége bízik a tartalom útbaigazító erejében, mindezek mellett pedig:
- a potenciális ügyfelek több mint 70%-a tekinti meg egy adott vállalkozás webhelyét (termék- és szolgáltatásinformációk után kutakodva), mielőtt vásárolna
- a fogyasztók több mint 90%-a fordul bizalommal az olyan vállalkozások felé, akik releváns tartalmakkal szolgálnak
- az egyik legköltséghatékonyabb marketingeszköz, mely ugyanakkor elképesztő megtérülést kínál
- a tartalommarketinget alkalmazó B2B marketingszakemberek 60%-a szerint ez a stratégia segít a meglévő ügyfélkapcsolatok megerősítésében
- a konverziós arány akár hatszor magasabb lehet a tartalommarketing-módszer alkalmazásával.
A legnagyobb márkák közül – többek között – a Coca-Cola is felismerte a web-birodalom királynőjében rejlő csodálatos potenciált, ezért egy ideje többet invesztál ebbe a módszerbe, mint például televíziós reklámokba.
Amiért a tartalommarketing minden típusú vállalkozás számára nélkülözhetetlen eszköznek bizonyul
E kimagaslóan fontos, folyamatosan fejlődő marketingfolyamat segítségével, melynek során egyedi, releváns tartalmak létrehozására és megosztására törekszünk:
- felkelthetjük a potenciális vásárlók figyelmét márkánk iránt
- kiaknázhatjuk e technika edukáló, tájékoztató jellegét
- nem zavarjuk fölöslegesen ügyfeleinket
- új közönséget célozhatunk és vonzhatunk be – akikből később minőségi vásárlók válhatnak
- pozitív módon befolyásolhatjuk vásárlóink viselkedését
- növelhetjük a termékünkbe, szolgáltatásunkba vetett fogyasztói bizalmat
- fokozhatjuk a social media stratégiát
- a színvonalas és naprakész tartalmakkal támogathatjuk a SEO (keresőoptimalizálás), valamint PR-folyamatokat
- mindez annak köszönhető, hogy az üzleti tevékenységeink feltárása helyett/mellett főként az olvasók, tájékozódók kérdéseire igyekszünk hasznos válaszokkal szolgálni.
Siker a szó erejével
A 2018-as év a content marketing szempontjából fordulópontot jelentett, hiszen a marketingszakemberek jelentős hányada (közel 60%-a) több időt és energiát fordított igényes tartalmak előállítására. Nemsokára bebizonyosodott, hogy a szavak jelentős mértékben hozzájárultak a bizalomépítéshez, és a bizalom megerősítéséhez egyaránt az ügyfelek részéről. A tartalom közönségtoborzó és –megtartó ereje, a bevétel és a márkaismertség növelése, a webhelyre irányított forgalom számottevő megnövekedése mind azt bizonyították, hogy van értelme foglalkozni a tartalommarketinggel.
A tartalommarketing a célzott közönség számára készített szöveganyagok által segíti a márkatudatosságnövelésé, mely által a 21. század effektív digitális cégérévé lépett elő. Használatával hatékonyan bemutatható a vállalkozás egyedisége – azok az ismérvek, melyekkel megkülönböztethető a versenytársaktól.
Kulcsszerepet kap a weboldalak rangsor-versenyében.
Az online marketing alapvető bázisaként segít a vevők megértésében – közösségi média bejegyzések, e-bookok letöltése stb. A tartalmi adatok elemzésével, valamint az ügyfélviselkedések felismerése, megértése, beépítése által egyre testre szabhatóbbá formálhatjuk (például úgy, hogy jobb stratégiákat alkalmazunk).
A tartalommarketing: masszív híd a vevők és a márkák között
Rendkívül fontos, hogy a vállalkozások folyamatosan lépést tudjanak tartani a digitális tér változásaival, melynek során rendkívül hasznos a naprakész tartalomgyártás. Egyre hangsúlyosabbá válik az interaktív tartalomhasználat, ahol már nem feltétlenül áll megingathatatlan magabiztossággal a kevesebb néha több attitűd, hiszen több beszámoló születik arról, hogy a kiéleződött tartalmi versenyben a vevők nagyra értékelik a tüzetesebben és hosszabban tárgyalt bejegyzéseket. A Curata adatai szerint a hosszabb bejegyzések által akár kilencszer több leadet is generálhatunk.