Tartalommarketing: a web-birodalom királynője

Az elmúlt hónapok során a fogyasztói szokások nagy változásokon mentek át; a világszerte életbe léptetett korlátozások okán egyre gyakrabban keresünk online megoldásokat, ezért marketing szempontból is felerősödött a digitális tér szerepe

Az online birodalom királynőjeként is demonstrálható tartalommarketing hatalmát a színvonalas, releváns szövegeknek köszönheti, és fő célja az ügyfélgenerálásban, a lojalitás megalapozásában, a márkaismertségnövelésében mutatkozik meg. A webkirálynő hadserege információval felfegyverkezetten száll szembe a folyamatos digitális kihívásokkal, és a tudás=hatalom vezényszóval küldi hozzáértő szövegkatonáit az állandóan pezsgő e-kereskedelmi megmérettetések hadszínterére. 

Amennyiben a vállalkozások értékelésére, illetve a vásárlói döntések meghozatalára kerül sor: a vevők nagytöbbsége bízik a tartalom útbaigazító erejében, mindezek mellett pedig:

  • a potenciális ügyfelek több mint 70%-a tekinti meg egy adott vállalkozás webhelyét (termék- és szolgáltatásinformációk után kutakodva), mielőtt vásárolna 
  • a fogyasztók több mint 90%-a fordul bizalommal az olyan vállalkozások felé, akik releváns tartalmakkal szolgálnak 
  • az egyik legköltséghatékonyabb marketingeszköz, mely ugyanakkor elképesztő megtérülést kínál 
  • a tartalommarketinget alkalmazó B2B marketingszakemberek 60%-a szerint ez a stratégia segít a meglévő ügyfélkapcsolatok megerősítésében
  • konverziós arány akár hatszor magasabb lehet a tartalommarketing-módszer alkalmazásával. 

A legnagyobb márkák közül – többek között – a Coca-Cola is felismerte a web-birodalom királynőjében rejlő csodálatos potenciált, ezért egy ideje többet invesztál ebbe a módszerbe, mint például televíziós reklámokba. 

Amiért a tartalommarketing minden típusú vállalkozás számára nélkülözhetetlen eszköznek bizonyul

E kimagaslóan fontos, folyamatosan fejlődő marketingfolyamat segítségével, melynek során egyedi, releváns tartalmak létrehozására és megosztására törekszünk:

  • felkelthetjük a potenciális vásárlók figyelmét márkánk iránt
  • kiaknázhatjuk e technika edukáló, tájékoztató jellegét 
  • nem zavarjuk fölöslegesen ügyfeleinket
  • új közönséget célozhatunk és vonzhatunk be – akikből később minőségi vásárlók válhatnak
  • pozitív módon befolyásolhatjuk vásárlóink viselkedését
  • növelhetjük a termékünkbe, szolgáltatásunkba vetett fogyasztói bizalmat
  • fokozhatjuk a social media stratégiát 
  • a színvonalas és naprakész tartalmakkal támogathatjuk a SEO (keresőoptimalizálás), valamint PR-folyamatokat
  • mindez annak köszönhető, hogy az üzleti tevékenységeink feltárása helyett/mellett főként az olvasók, tájékozódók kérdéseire igyekszünk hasznos válaszokkal szolgálni. 

Siker a szó erejével 

A 2018-as év a content marketing szempontjából fordulópontot jelentett, hiszen a marketingszakemberek jelentős hányada (közel 60%-a) több időt és energiát fordított igényes tartalmak előállítására. Nemsokára bebizonyosodott, hogy a szavak jelentős mértékben hozzájárultak a bizalomépítéshez, és a bizalom megerősítéséhez egyaránt az ügyfelek részéről. A tartalom közönségtoborzó és –megtartó ereje, a bevétel és a márkaismertség növelése, a webhelyre irányított forgalom számottevő megnövekedése mind azt bizonyították, hogy van értelme foglalkozni a tartalommarketinggel. 

A tartalommarketing a célzott közönség számára készített szöveganyagok által segíti a márkatudatosságnövelésé, mely által a 21. század effektív digitális cégérévé lépett elő. Használatával hatékonyan bemutatható a vállalkozás egyedisége – azok az ismérvek, melyekkel megkülönböztethető a versenytársaktól. 

Kulcsszerepet kap a weboldalak rangsor-versenyében. 

Az online marketing alapvető bázisaként segít a vevők megértésében – közösségi média bejegyzések, e-bookok letöltése stb. A tartalmi adatok elemzésével, valamint az ügyfélviselkedések felismerése, megértése, beépítése által egyre testre szabhatóbbá  formálhatjuk (például úgy, hogy jobb stratégiákat alkalmazunk). 

A tartalommarketing: masszív híd a vevők és a márkák között 

Rendkívül fontos, hogy a vállalkozások folyamatosan lépést tudjanak tartani a digitális tér változásaival, melynek során rendkívül hasznos a naprakész tartalomgyártás. Egyre hangsúlyosabbá válik az interaktív tartalomhasználat, ahol már nem feltétlenül áll megingathatatlan magabiztossággal a kevesebb néha több attitűd, hiszen több beszámoló születik arról, hogy a kiéleződött tartalmi versenyben a vevők nagyra értékelik a tüzetesebben és hosszabban tárgyalt bejegyzéseket. A Curata adatai szerint a hosszabb bejegyzések által akár kilencszer több leadet is generálhatunk.