Van egy szuper weboldalad, de alig jön rá látogató? Úgy érzed, mintha egy eldugott kis boltban lennél, amit senki sem talál meg? A tartalommarketing éppen abban segít, hogy láthatóvá válj, érdeklődést kelts, és forgalmat irányíts az oldaladra.
Mi, mint marketing ügynökség, nap mint nap foglalkozunk ezzel és most megosztunk veled néhány bevált tippet, amikkel tényleg mozgásba hozhatod a weboldaladat.

Tudd, kinek írsz
Mielőtt marketing tartalmat készítesz, első lépésként határozd meg a célközönségedet. Egy babaruhákat forgalmazó weboldal esetében leginkább fiatal szülőket vagy kismamákat szeretnél megszólítani, akik érzelmileg is kapcsolódnak a témához. Ezzel szemben egy CNC gépekkel foglalkozó oldal célcsoportja jóval technikaibb szemléletű, többségében férfiakból álló, szakmai érdeklődésű közönség. Más a nyelvezet, mások az elvárások, másképp működik az azonosulás is. Ha pontosan tudod, kinek írsz, akkor olyan tartalmat készíthetsz, ami valóban megszólítja őket.
Hasznos tartalom = több látogató
A valóban hatékony tartalom nem arról szól, hogy te mit kínálsz vagy miben vagy jó, hanem arról, hogyan tudsz segíteni annak, aki éppen olvas. Az emberek problémákra keresnek megoldást, kérdésekre várnak választ. Ezért a fókusz mindig az olvasón legyen, ne rajtad.
Mutasd meg, hogy érted a helyzetét, és adj neki olyan információt, ami tényleg hasznos a számára. Például egy babatermékeket kínáló oldalon jól működhet egy bejegyzés arról, hogyan válasszon megfelelő hálózsákot a kisbabájának évszak szerint. Egy barkácseszközöket árusító oldalon pedig egy gyakorlati útmutató arról, hogyan lehet biztonságosan fúrni gipszkartonba.
Ha az olvasó azt érzi, kapott valamit tőled, akkor nemcsak végigolvassa a cikket, hanem vissza is fog térni hozzád. Idővel kialakul egyfajta bizalom, ami sokkal értékesebb, mint bármelyik promóciós szöveg.
A marketing egyik legnagyobb ereje épp abban rejlik, hogy tartalommal lehet bizalmat építeni, méghozzá úgy, hogy közben valódi értéket adsz.
Legyen egyedi a stílusod
A tartalommarketing nemcsak az információról szól, hanem a hangulatról is. Írj úgy, hogy az olvasónak legyen kedve maradni, tovább olvasni, megismerni téged.
Ne félj egy kicsit személyesebb lenni. Egy-egy sztori, egy laza mondat, egy mosolyt keltő megfogalmazás máris megkülönböztet a többi cég szövegeitől.
Mi is így dolgozunk: nem sablonokat gyártunk, hanem hozzád és a közönségedhez illő tartalmat.
Kulcsszavak? Igen, de ésszel!
A kulcsszavak fontosak a marketing világában, de csak akkor, ha jól használod őket. Sokan abba a hibába esnek, hogy minden mondatban ugyanazt a szót ismételgetik. Ezt hívják kulcsszóhalmozásnak. Ez azt jelenti, hogy egy adott kulcsszó túl gyakran fordul elő a szövegben, ami zavaró az olvasónak és a keresőmotoroknak is.
A Google nem jutalmazza a kulcsszóhalmozást. Sőt, akár hátrébb is sorolhat a találati listán, ha úgy látja, hogy a szöveg nem természetes módon használja a kifejezéseket. Az olvasók is gyorsan kiszúrják, ha egy szöveg csak a kulcsszavak miatt lett megírva.
Mondjunk egy példát: Képzeld el, hogy telefontokokat árulsz, és írsz egy blogbejegyzést arról, hogy melyik tok illik legjobban különböző stílusokhoz. A kulcsszavad a „telefontok”. Ha minden második mondatodban szerepel, akkor az már túl sok. Ettől nem lesz hatékonyabb a cikk. Sőt, nehezebben olvashatóvá válik.
Inkább csak ott használd a kulcsszót, ahol tényleg természetesen illeszkedik a szövegbe. Legyen benne a címben, a bevezetőben és a lezárásban természetesen. Közben pedig írd meg úgy, mintha egy barátodnak mesélnél valami hasznosat. Ha így gondolkodsz, a kulcsszavak is a helyükre kerülnek.
Használj változatos formátumokat
A blog jó alap, de ne állj meg itt! A tartalommarketing sokféle lehet:
- infografika
- videó
- esettanulmány
- hírlevél
- social media poszt
Minél sokszínűbb a tartalom, annál több embert érsz el vele. Ráadásul a Google is szereti a friss, változatos anyagokat.
Írj rendszeresen, ne kampányszerűen
A heti vagy kétheti rendszeresség sokkal többet ér, mint egy nagyobb kampány, majd hónapokig csend. Egy marketing ügynökség is akkor tud hosszú távon jól dolgozni, ha a tartalom folyamatosan érkezik.
Ha nincs időd vagy ötleted, érdemes naptárt készíteni, és előre megtervezni a témákat. Ebben is szívesen segítünk, hiszen ez az alapja minden jól működő online jelenlétnek.
Bátoríts reakciókra és kapcsolatfelvételre
Egy blogcikk vagy poszt végén mindig legyen valamilyen cselekvésre ösztönzés. Például:
- Írj nekünk!
- Iratkozz fel a hírlevelünkre!
- Nézd meg ezt a kapcsolódó terméket!
A tartalom akkor lesz igazán eredményes, ha valamilyen lépésre készteti az olvasót.
Mérj, és tanulj belőle
A tartalommarketing akkor lesz igazán eredményes, ha figyeled, mi működik és mi nem. Ehhez viszont rendszeresen érdemes átnézni a weboldalad statisztikáit. Nézd meg, melyik cikk hozta a legtöbb látogatót. Melyik posztra kattintottak rá a közösségi médiában? Honnan jöttek az emberek, és meddig maradtak az oldalon?
Fontos kérdések lehetnek például:
- Melyik tartalom vonzza a legtöbb új látogatót?
- Melyik cikket osztják meg a legtöbben?
- Melyik bejegyzés után nőtt meg a hírlevél-feliratkozások száma?
- Melyik oldal után térnek vissza később újra a látogatók?
Ezek az adatok megmutatják, milyen témák, formátumok vagy stílusok tetszenek leginkább a közönségednek. Lehet, hogy egy egyszerű tipplista jobban teljesít, mint egy hosszabb szakmai elemzés. Vagy épp fordítva. Lehet, hogy a hétfőn reggel posztolt tartalom több kattintást hoz, mint a péntek délutáni. Minden apróság számít.
Minél többet tudsz erről, annál pontosabban tudsz olyan tartalmat készíteni, ami valóban működik. A tartalommarketing nem találgatás, hanem egy olyan tervezhető folyamat, amit adatokra tudsz építeni.
Ha pedig nincs időd vagy energiád ezzel foglalkozni, egy marketing ügynökség ebben is a partnered lehet. Mi például nem csak megírjuk a szöveget, hanem mérjük is az eredményeket, és ennek alapján alakítjuk a stratégiát.
Összefoglalás
A tartalommarketing nem bonyolult – de tudatosnak kell lennie. Ha tudod, kinek írsz, hasznos és érdekes anyagokat készítesz, természetesen használsz kulcsszavakat, és rendszeresen publikálsz, akkor máris tettél egy nagy lépést a siker felé.
Ha szeretnéd, hogy a weboldalad ne csak legyen, hanem működjön is, vedd fel velünk a kapcsolatot. Mi nem csak tanácsot adunk, meg is valósítjuk veled együtt.
Kövess minket Facebookon és Instagramon, ha nem akarsz lemaradni a jó dolgokról!