UGC, vagyis a felhasználók által generált tartalom, amit a vásárlóid vagy követőid készítenek és osztanak meg a márkáddal vagy a termékeiddel, szolgáltatásaiddal kapcsolatban. Ez lehet például egy fotó, egy videó, egy vélemény vagy esetleg egy történet.
A UGC marketing pedig az, amikor ezeket a tartalmakat felhasználod a saját marketing stratégiádban, hogy növeld a márkaismerettségedet, az elköteleződést, a bizalmat, és a konverziókat.
Mi teszi olyan vonzóvá az UGC marketinget a fogyasztók szemében?
A mai fogyasztók inkább a valós, hiteles és személyes tartalmakat kedvelik, és keresik amikor egy termék vagy szolgáltatás megvételéről vagy kipróbálásról döntenek. A fogyasztók 90%-a megbízik a felhasználók által létrehozott tartalomban a hagyományos hirdetésekkel szemben, amikor vásárlási döntéseikről van szó.
A hagyományos reklámok néha már nem elég meggyőzőek, hiszen a fogyasztók tudják, hogy azok a márkák által készülnek, akiknek az érdeke, hogy eladják a termékeiket. A UGC viszont a valódi felhasználók tapasztalatait, véleményeit, és érzéseit tükrözik, ami sokkal hihetőbb a leendő vásárlók számára.
A továbbiakban megosztunk pár tippet, hogy hogyan is alkalmazhatod ezt a marketing formát a saját márkáddal kapcsolatban,
Nézzük meg milyen előnyökkel is jár az UGC marketing:
- A felhasználók által létrehozott tartalmak segítenek abban, hogy a márkád több emberhez eljusson a közösségi médiában, és így növeld az ismertségedet. Ha a felhasználók megosztják a saját posztjaikat, akkor új lehetséges vásárlókat is csábíthatsz a márkád iránt.
- Növeli a bizalmat és a hitelességet, hiszen az ilyen tartalmak társadalmi bizonyítékot jelentenek arra, hogy a termékeid, szolgáltatásaid valóban jók és mások is elégedettek velük.
- Konverziókat is növeli, hiszen a felhasználók által generát tartalmak inspirálhatják, befolyásolhatják a leendő vásárlókat azzal kapcsolatban, hogy megvegyék a termékeid, vagy igénybe vegyék a szolgáltatásaid.
- Költséghatékonyabb, mint az influencer marketing. Manapság az egyik talán legnagyobb befolyásoló erő a közösségi médiában az influencerek jelenléte, hisz az ő sikerességük is a társadalmi bizonyítékon alapul. Ők a fizetett partnereid, ezért “pénzt kell nekik adni”, de az egyszerű felhasználók által készített tartalmak ingyenesek.
Hogyan használd ki az UGC marketing előnyeit?
Hozz létre kihívást
Egy hatékony módja annak, hogy ösztönözd a felhasználókat a tartalom megosztására, hogy indítasz egy kihívást, ami valamilyen jutalmat vagy elismerést kínál a résztvevőknek. A kihívásnak szórakoztatónak és kreatívnak kell lennie, hogy a felhasználók szívesen vegyenek részt benne és megmutassák a többieknek is. A kihívás segíthet abban, hogy növeld a márkád láthatóságát és hitelességét.
Indíts nyereményjátékot
Ha szeretnéd növelni a követőid számát és a márkád vagy a terméked ismertségét, érdemes nyereményjátékot szervezned a különböző social media platformokon. Válassz ki egy olyan díjat, ami vonzó és releváns a célközönséged számára, és határozz meg egy egyszerű szabályt a részvételhez. Például kérheted, hogy a jelentkezők lájkolják a bejegyzésedet, kövessék a profilodat, vagy esetleg osszák meg a nyereményjátékodat a sztorijukban. Így nemcsak több embert érsz el, hanem olyanokat is, akik valóban érdeklődnek a márkád vagy a terméked iránt. A sztoriban való megosztás ráadásul egyfajta ajánlás is, ami növeli a bizalmat és a hitelességet. Így máris ösztönzöd őket, hogy reklámozzák a márkádat vagy a termékedet.
Kérj visszajelzéseket
A vásárlói vélemények nagyon fontosak a terméked vagy szolgáltatásod népszerűsítésében, hiszen segítenek meggyőzni a leendő vásárlókat, hogy miért is a Te termékedet válasszák. A vásárlók nagy része elolvassa a vásárlási döntés előtt, a mások által írt értékeléseket, és ez alapján alakítja ki a márkád, terméked iránti bizalmat. Ezért érdemes arra bíztatnod a vásárlóidat, hogy mondják el a véleményüket, pontozzák vagy értékeljék a termékeket, szolgáltatásokat. A vásárlói véleményeket pedig ne csak gyűjtsd, hanem használd is fel a marketingstratégiában terméked vagy szolgáltatásod fejlesztéséhez, és tedd közzé azokat az weboldaladon vagy a social médiában.
Hoztam pár példát is az UGC marketingre:
Coca-Cola – Neked is egy Coca Cola
Coca-Cola 2011-ben a palackokon a szokásos logót, kereszt és becenevekre cserélte. Az alapötlet az volt, hogy az emberek osszák meg a Cola-t a szeretteikkel. Ezzel a személyes, érzelmi kapcsolat kiépítésére és fenntartására törekedett a márka, hisz mindig is a boldogságot, a barátokkal és a családdal való kellemes időtöltést jelképezte. A személyre szabott üvegek olyan nagy sikert arattak, hogy a #ShareaCoke hashtaggel rengetegen osztották meg a fotóikat a közösségi médián. A kampány hamar elért 80 országot, és a legnagyobb felhasználói tartalom alapú marketing akcióvá vált az egész világon.
Calvin Klein – #MyCalvins
A Calvin Klein kampánya tökéletes példa arra, hogyan teszi a felhasználók által létrehozott tartalom a hírességek reklámjait barátságosabbá és hitelesebbé a hétköznapi emberek számára. A kampányban a hírességek mellett a hétköznapi emberek is bemutatták, hogyan illeszkednek az életükbe a Calvin Klein farmerek. A márka arra ösztönözte a vásárlóit, hogy csatlakozzanak a #MyCalvins mozgalomhoz, és osszák meg a saját farmeres fotóikat, ahogy a sztárok is tették. A vásárlók képei a Calvin Klein honlapján is megjelentek, ahol a termékekhez vezető linkekkel inspirálták a többi érdeklődőt.
Ha szeretnéd a marketingedbe integrálni ezeket a módszereket, de nem tudod, hogyan csináld, lépj velünk kapcsolatba, és mi örömmel segítünk! Nem csak tanácsot adunk, hanem meg is valósítjuk az elképzeléseidet.