A legújabb digitális marketing trendek – 2024-ben is

2022-ben és 2023-ban a politikai és gazdasági helyzet radikális átalakulásával együtt a vásárlási szokások és a felhasználók magatartása is rengeteget változott.

A digitális marketing eleve egy folyton változó iparág, ahol nem elég a trendeket naprakészen követni: célszerű szinte egy lépéssel előttük járni, de minimum törekedni rá. Ehhez – többek között – folyamatosan figyelni kell a világmárkák marketing stratégiáját, valamint a szakértői elemzéseket is.

Az utóbbi idők összegzésének eredményeként összegyűjtöttük nektek, mi változott a legtöbbet ezen a területen és mire érdemes odafigyelni 2024-ben, ha továbbra is az igazán ütős online marketing a cél. 

A tartalomkészítés térnyerése

Az időhiányos társadalom továbbra is egyszerre szeret élményt és információt kapni. Ezáltal a minőségi digitális tartalmak iránti kereslet várhatóan jövőben is nőni fog, így a kreatív saját tartalmak készítése, a videókampányok szerepe egyre nagyobb teret nyer majd.

A vállalkozások zöme erre a célra főként még mindig a YouTube, a TikTok, LinkedIn, Facebook és az Instagram csatornáit használja és ez vélhetően nem fog változni 2024-ben sem.  Neves marketingszakemberek és kutatási eredmények szerint például a felhasználók legnagyobb része egyértelműen a TikTok videókat találja a legszórakoztatóbbnak és a leginspirálóbbnak.

A videókészítés erősödő trendjére egyébként a legtöbb nemzetközi online marketinggel foglalkozó portál is egyértelműen rámutat, így ennek minél hatékonyabb elkészítéséről szintén érdemes sokat tájékozódni. 

Ha érdekel milyen hirdetési platformok vannak, ezt az átfogó cikket mindenképpen olvasd el.

A kapcsolatépítések erősödése

A pandémia óta folyamatosan erősödő trend, hogy mindennapi életünket egyre inkább az online térben töltjük, így érthető, hogy az emberek egyre intenzívebben keresik a közösségeket és a közösségi élményeket ezen a területen is. Aki tehát legalább részben erre az élményre tudja építeni a marketing tevékenységét, az hatalmas előnyre tesz szert a versenytársaihoz képest.  Építs közösségeket: hozz létre csoportokat, eseményeket, és hagyd, hogy az azonos érdeklődésű emberek megtalálhassák egymást az oldalad, terméked, vagy szolgáltatásod köré összpontosulva. 

Automatizálásra kerülő folyamatok

A digitális marketing optimális tervezése és megvalósítása várhatóan egyre szorosabb együttműködést igényel a jövőben az IT szakemberekkel. 

Eddig az egyes oldalak konverziós mutatói (pl. új látogatók, hírlevélre feliratkozók száma, stb.) jelentették a legfőbb visszacsatolást a stratégiák hatékonyságát illetően, ezentúl azonban a paletta jelentősen szélesedik: egyrészt sokkal több automatizmus tereli majd a felhasználókat az érdeklődési körüknek megfelelő tartalmak irányába, másrészt a folyamatok mérésének, elemzésének lehetőségei is bővülnek. A mesterséges intelligencia fejlődésének erre gyakorolt hatása már most egyértelmű, emellett fontos megemlíteni, hogy a nyelvi megértést, értelmezést segítő programok is villámgyorsan és dinamikusan fejlődnek, – elég akár csak az elmúlt fél évre visszatekinteni (pl. DALLE2, Whisper, GPT-4, stb.). Ezek a programok az interneten található adatok felhasználásával elemeznek, fejlesztenek, melyek valószínűleg rengeteg marketing feladat automatizálásában lesznek a segítségünkre. Ezzel kapcsolatban egyébként megdöbbentő előrejelzéseket olvashatunk. 

Egyes becslések szerint például, alig egy év múlva, azaz 2025-re azok a cégek, akik az ügyféligényeket felmérni és arra megfelelően reagálni képes IT megoldásokat működtetnek, akár 20%-kal felülmúlhatják más vállalkozások ügyfélélmény-mutatóit és eredményeit. (!) Ezen a területen tehát mindenképp érdemes a fejlesztésre fordítani.

A tartalomhatékonyság és a szakmaiság fontossága

A jövőben várhatóan még több vállalkozás jelenik meg az online térben, ezzel pedig egyre erősebb minőségi szűrők lépnek majd működésbe. Mivel egy céggel kapcsolatban az első benyomást mindig annak megjelenése, kommunikációja és a referenciái képezik, így érdemes még nagyobb gondot fordítani erre, valamint a minél professzionálisabban felépített tartalmakra.  Az informatív cikkek, iparági hírek és újdonságok, az interjúk, videok, blogok és podcastok mind-mind olyan eszközök lehetnek, melyek által egyrészt segítséget és támogatást kapnak a felhasználók, másrészt interaktív élményt is kínálnak, ezen keresztül pedig elköteleződést alakíthatnak ki a minőségi szolgáltatás nyújtójával. Érdekes jelenség a nemzetközi trendekben, hogy sok vállalkozás gondolkodik már márkapartnerségben is, hogy így összpontosítsák az egyes brandek értékeit, lényegesen több felhasználót szólítva és célozva meg ezáltal. 

Persze talán nem az az első ötletünk, hogy megszólítsuk a konkurenciánkat, azonban számos cég szolgáltatása tökéletesen kiegészítheti egymást így megfelelő társítás esetén a hozzáadott érték révén a potenciális ügyfelek száma is sokasodhat.

A teljesség igénye nélkül összeállított lista csupán ízelítő; ha úgy érzed, hogy szeretnél élen járni a digitális marketing tevékenységeddel a konkurenseidhez képest, keress bennünket bizalommal! Tudásunkkal és tanácsainkkal szívesen segítünk.