fbpx
mesh-ads-marketing-webfejlesztes

Amiért az Instagram-marketing nélkülözése vállalkozói véteknek bizonyul…

Szerző: | 2021 ápr 18.

Az elsősorban fotó- és videómegosztó közösségi médiaalkalmazásként napvilágot látott Instagram már maga mögött tudja az első tíz évét, mely idő alatt az egyik legpopulárisabb, legsűrűbben használt digitális közösségi platformmá nőtte magát. Ez a hálózat, mely világszerte számtalan internetező mindennapi tevékenyégei közé sorolódott az üzletemberek szemében túllépett a kizárólagos jelleggel fotós és videós élménybeszámolók keretén. Az Instagram már kilenc évvel ezelőtti jelentőségteljes mérföldkövénél – midőn a Facebook megvásárolta – közel harminc millió felhasználóval „büszkélkedhetett”, mindezzel pedig valóságos potenciális vásárlói kincsestárrá acélozódott. 

Az aktuálisan több mint egymillió hirdetőt számon tartó Instagram felületétén a legnépszerűbb, leginkább követett márkák között kiemelt helyhez jut (példaképpen) a National Geographic és a Nike is.  A második legkövetettebb közösségimédia  hálózat felhasználóinak több mint fele napi rendszerességgel használja a felületet, mindennek fényében tehát nem bizonyul meglepő kijelentésnek, mely szerint naponta akár nyolcvan millió fotó (főként szelfi) is megosztásra kerül – kiváltképpen a 18-20 éves korosztály részéről. 

Az Instagram keretein belül többé nem a méret kerül fókuszba! 

Az Instagram berkeiben valóban számtalan lehetőség nyílik a vállalkozások kibontakozására a digitális térben, hiszen itt nem az adott cég mérete minősül mérvadónak, hanem a kiválóan beépített marketingstratégia 

De mi fán is terem tulajdonképpen az InStratégia? Lássuk…

A legtöbben már fiatalon megtanuljuk, hogy megfelelő program, ütemterv hiányában csak sodródunk az árral – no, nem mintha időnként nem adnánk utat a fellélegzésre, a spontaneitásra –, hiszen ezáltal rendezettebbek, szervezettebbek, hatékonyabbak vagyunk a napi feladataink elvégzése során, és este mindenféle kedv- és motivációmarcangoló furdalások nélkül helyezhetjük magunkat ágyunk kényelmébe. Nincs ez másként a vállalkozások életében sem, ahol a hétköznapi bakancslistákat felváltják a marketingstratégiák. A cél legtöbb esetben a márkaismertség növelése, a webhely forgalmának növeléseaz ügyfélkör bővítése és a legkevésbé sem utolsó sorban a termékek és/vagy szolgáltatások értékesítése bizonyul. Mivel egyetlen vállalkozó sem vállvonogatósan-legyintősen viszonyul a versenyben maradás kérdéséhez, alapvető, hogy már a startvonalnál előálljon egy effektív, előremutató marketingstratégiával. Mindebben – többek között – főszerephez kell juttatni a következők tényezőket: 

  • kristálytiszta üzleti irányelvek – világosan meghatározott feladatok, elérendő célok 
  • a feladatok lépésekre bontása és kiosztása
  • az erősségek meghatározása, a gyengeségek felismerése, javítása 
  • az ideális célközönség meghatározása, megismerése. 

És… itt lép képbe az InStratégia, azaz az Instagram marketingstratégia, melyhez érdemes figyelembe venni az alábbi faktorokat: 

Az Instagram egyik vesszőparipája a storytelling 

A mindenkori legprominensebb emberek rétori képességeikkel messze kimagaslottak a tömegből. Megkapóan, figyelemfelkeltő módon, hatásosan tudtak/tudnak mesélni – ma úgy mondanánk, hogy sztorizni. 

Gyerekkori emlékeink közül fel-felvillanhat néhány jelenet, midőn szüleink, tanáraink a nehezebb erkölcsi témákat mesékbe csomagoltan értették meg velünk. Nos, úgy fest, hogy a mesélés a marketing szférájában is rendkívül hatékony eszköznek bizonyul, hiszen a legtöbben szeretjük történetszemüvegen át kémlelni és (meg)érteni a világot. 

Őseink az est varázsleple alatt ropogó tűz köré gyűlten szívták magukba a sámán, a törzs bölcse történeteit, szüleink mesékkel vezettek be az álmok és lehetőségek világába, felelős üzletemberként pedig vétek lenne nem élnünk a minden alkalommal releváns, célzott, stílusos, a legmegfelelőbb hashtagekkel közzétett, ügyfélközpontú, (vizuális) storytelling lehetőségével az Intsagram felületén (is). 

Az Instagram a közönséggel való kapcsolatépítés és –tartás remek digitális szférája 

Azt figyelembe véve, hogy az Instagram az általános felhasználói elkötelezettségi arányt illetően túlszárnyalja élvonalbeli közösségi média társait is (így a Facebookot és a Twittert egyaránt), a csatorna nagy esélyt kínál a márkaelkötelezettség növelésére is – mindezt koronázza az a megfigyelés is, mely szerint az Instagram-használók körében mutatkozik a legnagyobb érdeklődés a márkák irányában. 

Az Instagram kiváló terepe a vásárlói visszajelzések nyomon követésének, a „márkaszószólók” beazonosításának, az ügyfélvélekedések megértésének, valamint az ügyfelekkel való kapcsolattartásnak egyaránt. Mindemellett pedig a versenytársak tevékenységeit is figyelemmel kísérhetjük, mely által jobban kiformálhatjuk a cégünk egyedi arculatát, szerepét. E tekintetben is tökéletesen érvényesülni látszik az a bölcs és örökzöld meglátás, mely kimondja, hogy: Hiába fürösztöd önmagadban, csak másban moshatod meg arcodat.  Ebből a fénytörésből a versenyszféra aktív szereplőinek munkássága, tevékenysége, missziója által mélyebben felismerhetjük a saját business-orientált potenciálunkat, pontosabban megrajzolhatjuk üzleti önarcképünket. 

Ki mondta, hogy a marketing nem lehet vonzó? 

A közösségi médiamarketing nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a vállalatok elérjék marketingcéljaikat, mely folyamatban kiemelten fontos a márkánk tudatos és aktív kommunikációja a (potenciális) vevőink felé. A marketing célú, vizuálisan is megnyerő kommunikáció, a szöveges tartalmak képekkel, videókkal történő társítása, jelentős mértékben megnövelheti az elkötelezettséget. 

Az Instagram felületén rendszeresen megjelenített naprakész, színvonalas tartalmak, a minőségi, tetszetős fotók, valamint az innovatív, kreatív ötletek nagy esélyt kínálnak arra, hogy a vállalkozásunk a közeljövőben sikeressé váljon; így a digitális hangunk és arcunk nem mosódik el a fáradhatatlan piac folyamatos zsongásában. 

Írta Gergő Banga

Szerencsésnek tartom magam, azt csinálhatom, amit valóban szeretek, mindig is rajongtam a reklámokért. Külföldön és itthon is a szakmában a legjobbaktól tanulhattam és viszonylag fiatalon elég tapasztalatot gyűjtöttem ügynökségi és ügyfél oldalon egyaránt ahhoz, hogy most nyugodt szívvel ajánljam magunkat. Változatos ügyfélkörünk van, tesztelj minket, egy finom kávé mellett a te problémáidra is biztosan megtaláljuk az ideális megoldást.

Hasonló bejegyzések