Be real – a hagyományos közösségi média új dimenziója

A Facebook, Instagram és TikTok térnyerésével párhuzamosan egyre több média-szakember és pszichológus emelte fel a hangját az ellen, hogy ezek az alkalmazások sok esetben teljesen fals képet mutatnak a felhasználóikról, ami bizony rendkívül káros hatással van az emberekre. Válaszul meg is jelent az új irány, ami a közösségi médiát illeti: 2020-ban egy teljesen új applikáció született, mely pont az ezzel ellentétes célt tűzte ki zászlajára: BeReal, avagy légy valódi! Ügyes húzás, –  gondolhatnánk!J De miről is van tulajdonképp szó?

Be real, bereal, marketing, online marketing

A BeReal alkalmazás Párizsból indult, még 2020-ban. A felhasználók a nap folyamán egy általuk előre nem ismerhető, váratlan pillanatban kapnak egy alkalmazás értesítést, melyet követően két perc áll rendelkezésükre, hogy egy képet készítsenek az éppen aktuális életelyzetükről, és ezt megosztják egymással,- a bejelölt felhasználókkal. Ehhez a telefon előlapi és hátlapi kamerája is egyaránt működésbe lép- így még teljessebbé válik az elcsípett pillanat. Nincs csalás: a kép szerkesztésére, manipulálására egész egyszerűen nincs idő, és mivel egymás tartalmait pedig csak kölcsönös képmegosztással láthatják, így leselkedés sem opció, ami a hagyományos közösségi oldalakon szintén gyakori.

Előremutató-e a kezdeményezés?  Ha azt vesszük alapul, hogy a kommunikációs szokásokat gyökeresen megváltoztathatja a fenti platformokhoz képest, akkor mindenképpen. Minden olyan hagyománnyal szakítani próbál, melyet a klasszikus közösségi média oldalak negatívumaiként hozhatunk fel. 

Ha pedig olyan szempontból vizsgáljuk, hogy a brandépítés, eladás szempontjából milyen és mekkora hozzáadott értéket nyújthat? Nos, erre a kérdésre összetett a válasz.

Be real, bereal, marketing, online marketing

Bár a platform sokak számára úgy tűnhet, hogy elsődlegesen nem erre a célra szolgál, – mi több, egyes vélemények szerint jelentős vásárlói eléréseket, látogatásokat egyelőre nem is generálhat. Ez azonban nem egészen helytálló, ugyanis olyan irányba mozdíthatja a kommunikációs trend megváltozását, melyre rövidesen akár a ,,hagyományos” közösségi média felületek, platformok is reagálni kényszerülnek: új típusú tartalmakkal, stílussal és egy sokkal emberibb, ,,valódibb” hangnemmel.

Ez pedig már abszolút profin beépíthető az üzleti marketing tevékenységbe, – adott esetben annak egy része rá is épülhet az alkalmazásra, ami viszont már egy merőben más, új és izgalmas fejezetet nyithat meg ezen a téren is. 

A jelenség pedig mindenképp figyelmet érdemel: a www.socialmediatoday.com hírportál információi alapján az alkalmazás letöltési száma már 2022. első negyedévének végére 315%-kal nőtt az év eleje óta (!)  így  az Instagram, a Snapchat és a Pinterest után a negyedik helyen áll a legtöbbet letöltött közösségi médiaalkalmazások listáját tekintve. Ha tehát egy lépéssel a többiek előtt szeretnél járni, bátran fordulj hozzánk! 🙂