Az online marketing világában a konverzió elengedhetetlen része a marketing stratégiának. A sikeres konverziók kulcsfontosságú elemei közé tartozik a meggyőző tartalom. Azonban, ha szeretnénk igazán kiemelkedni a tömegből, akkor érdemes figyelembe venni a pszichológiai tényezőket is.
FOMO– a kimaradástól való félelem
Volt már olyan, hogy úgy érezted, kimaradtál valami nagyszerűből, mert nem voltál elég gyors?
Sokan ismerik azt az érzést, amikor úgy gondolják, hogy nem maradhatnak le semmiről, legyen az egy társasági program, egy fontos esemény, vagy egy termék megvásárlása.
Marketingesek erre az érzésre alapozva hoztak létre egy stratégiát:
FOMO marketing ezt a félelmet használja ki, és impulzusos cselekedetekre ösztönzi a fogyasztókat, mindemellett azt az érzést erősíti bennük, hogy lemaradnak valami jó dologról, ha nem vásárolják meg mihamarabb azt a bizonyos terméket, szolgáltatást. Ezzel növelve a vállalkozások eladásait és csökkentve a kosár elhagyást.
A fomo marketing 4 alapvető pszichológiai hatáson alapul:
- szűkösség elve: az a jelenség, hogy a ritka vagy hiányos dolgokat magasabbra becsüljük
- sürgősség elve: az a hatás, hogy a korlátozott időtartamú ajánlatok növelik a vásárlási hajlandóságot, mert fokozzák a lemaradás félelmét
- szociális nyomás: az a befolyás, amit a többi ember véleménye, viselkedése vagy cselekedete gyakorol ránk, és arra ösztönöz, hogy alkalmazkodjunk a társadalmi normákhoz
- veszteségkerülés: az a pszichológiai tendencia, hogy a veszteség elkerülése erősebb motivációt jelent, mint a haszon elérése
Hogyan alkalmazd a FOMO marketinget?
Fontos, hogy etikusan és felelősen alkalmazd a FOMO marketinget. Ha az ügyfeleid, leendő vásárlóid úgy érzik, hogy becsapták vagy befolyásolták őket, az rossz hatással lehet a vállalkozásra, például elveszítheted az ügyfelek bizalmát. Ezért a vállalkozásnak a valódi érték nyújtását kell előtérbe helyezni és a FOMO marketinget csak kísérő eszközként kell használni. Legfontosabb cél, hogy a vásárlók ne halogassák a döntést – akár egy termék megvásárlásáról, akár egy hírlevélre való feliratkozásról, akár egy fiók létrehozásáról, vagy bármilyen más célról van szó. Ha alkalmazod ezeket a tippeket, és módszereket amiket most bemutatok, akkor növelheted a marketinged hatékonyságát és a vásárlóid figyelmét, illetve vásárlási kedvét is növelheted.
Mutasd meg, hogy ha valami keresett vagy népszerű
Társadalmi bizonyíték
A társadalmi hatások nagy szerepet játszanak az emberek életében. A közösségi médiában látottak befolyásolják, hogy mit gondolnak és mit tesznek. A felhasználók nem akarnak lemaradni semmi izgalmasról vagy lényegesről, ezért állandóan ezeket a felületeket böngészik, nézik. Használd ki ezt a lehetőséget, és mutasd meg a social médián, hogy mennyire elégedettek a vevőid és milyen keresett termékeid vannak. Ez azért fontos, mert a leendő vevőid azt veszik észre, hogy sokan kedvelik és használják a termékedet – és elégedettek vele – így azt feltételezik, hogy a nagy többség nem tévedhet.
Megéri időt, pénzt és energiát fordítani arra, hogy a vevők véleményeit felhasználhasd a terméked népszerűsítésére.
Mutasd meg, hogy egy ajánlat nem tart örökké
Korlátozott idejű ajánlatok
Időkorlátos ajánlatokkal növelheted az ügyfelek vásárlási kedvét vállalkozásod webshopján. A fogyasztó ilyen helyzetben azt érzi/ érezheti, hogy ha nem lép gyorsan, akkor elveszít vagy kimarad valami fontosból. Például létrehozhatsz egy napig tartó kedvezményt bizonyos termékekre, szolgáltatásokra vagy ha esetleg étteremed van indíthatsz egy olyan akciót, ahol bizonyos menük, különleges ételek rövid ideig lesznek a kínálatban. Így ezzel tudsz hatást gyakorolni a fogyasztókra, mert ez fokozza bennük a lemaradás félelmét.
Korlátozott ideig ingyenes szállítás
A fogyasztók vásárlási döntésére nagy hatással van az ingyenes szállítás, ami a legkedveltebb ajánlatok közé tartozik. Kutatások is azt mutatják, hogy az online vásárlók 90%-a ezt tartja a legfontosabb ösztönzésnek. Ha az ingyenes szállítás csak időszakos akció, akkor az ügyfelek sietnek kihasználni. Ha a vásárlók attól tartanak, hogy lemaradnak valami jó ajánlatról, akkor nagy eséllyel nagyobb és értékesebb rendeléseket adnak le. Ezért az ingyenes szállításnak lehet egy minimális kosárérték a feltétele. Ez egy hatékony módszer lehet a vásárlások növelésére.
Kínálj kedvezményt az első vásárlóknak
Vonzz be új vásárlókat kedvezményes ajánlatokkal. A kedvezmények és kuponok, amelyek csak az első vásárlásra érvényesek, erősen ösztönzik a vásárlókat. Főként, ha a kupon beváltási ideje hamarosan lejár. Ekkor a vásárló úgy érzi, hogy nem halogathatja tovább a termékeid vagy szolgáltatásaid kipróbálását.
Mutasd meg, hogy mit tudsz kínálni
Ingyenes próbaverziók vagy minták
Adj lehetőséget termékeid ingyenes kipróbálására. A próbaidőszak erősíti az érdeklődők elkötelezettségét, hogy megvásárolják a termékedet vagy szolgáltatásodat. Ha valaki megtapasztalja, kipróbálja és megszereti a termék vagy szolgáltatás használatát, nehezebben mond le róla. Így valószínűleg a próbaidő lejárta után is aktív használója szeretne lenni a terméknek.
Ha érdekelnek a fent említett módszerek, és szeretnéd te is beépíteni a marketingedbe; de nem vagy biztos benne, hogyan alkalmazd őket, vedd fel velünk a kapcsolatot, és mi szívesen segítünk Neked!