Influencer marketing – hogy csináld jól 2023-ban is?

Az influencer marketing még mindig kicsit az online marketing ,,mostoha” gyermeke: talán picit ferde szemmel nézünk rá, sőt lehet nem is értjük sokszor igazán, ugyanakkor elvitathatatlan, hogy továbbra is, – és egyre inkább – hasít, és úgy tűnik ez még így is marad egy ideig. Elképesztő növekedését mi sem bizonyítja jobban, hogy már 2019-ben 8 milliárd dolláros üzletté nőtte ki magát világszerte és ez a szám 2022-ben becslések szerint elérte a 15 milliárd dollárt (!).

Hiba lenne tehát azt hinni, hogy a téma már lerágott csont: elég ha csak a hatékonysági mutatóira tekintünk. Pont emiatt gondoljuk továbbra is azt, érdemes újra körbejárni: hogyan csináld jól ezután is? Egyáltalán megéri-e Neked?

Nos, a kérdés összetett. 

Kezdjük egyből a rázósabb oldallal.

hamis követők veszélye,- avagy nem mind arany, ami fénylik… bármennyire is kecsegtető együttműködést fontolgatni egy több ezer, vagy akár több százezer követővel rendelkező influencerrel, ide mi azért tennénk egy felkiáltójelet.(!) Minden esetben vizsgálandó, hogy a nagy számú követőből mennyi lehet a valós és azon belül mennyi a potenciális vásárlóként megszólítható személy. Ez olykor komoly digitális és marketing szakértelmet igényel, ám enélkül könnyen az ablakon kidobott lehet az együttműködésbe fektetett pénz.

Az elkötelezett követők kockázata. Avagy a cél szentesíti-e az eszközt..? Érdemes azt is körbejárni, hogy egy adott véleményvezér mennyire épít ki szoros elköteleződést a követőivel, rajongótáborával és mennyire hiteles a számukra. Egy botcsinálta – akár követők tömegeivel is rendelkező – bulvárhős tizedik fogfehérítő reklámja kevésbé hozhat komoly  sikereket, ám vannak olyan fajsúlyos médiaszereplők, akik akár tized akkora követőtáborral nagyságrendekkel intenzívebb befolyásolásra képesek, mely bizony a kampány eredményein is megmutatkozik… 

konkurencia harca. Avagy tényleg megéri-e személy szerint Neked ebben a fajta együttműködésben gondolkodni? Mennyire tudsz a termékeddel, szolgáltatásoddal valami igazán újat mutatni az embereknek? Bár lehet, hogy az valóban prémium színvonalat képvisel, de ha sok a versenytársad a piacon hasonló termékkel, önmagában ez az üzenet sajnos kevés lehet egy ilyen együttműködéshez. Ebben az esetben különösen fontos tehát valami ütős és formabontó újdonságot, tartalmat megfogalmaznod a kampány során. Mi ebben is a segítségedre lehetünk.

És nézzük meg: ha viszont jól csinálod, miért éri meg még mindig influenceri együttműködésekben gondolkodni?

Busás hozam, avagy a magas hozamú marketing befektetés lehetősége. Amennyiben okosan és jól felépített az együttműködés és annak részletei, az eredményességi mutatók nem csak hogy szépen hozzák a várt vagy remélt számokat, hanem messze túl is szárnyalhatják azokat. Nincs költségkeret, csak az együttműködés előre lefektetett díja, ami egy jól megválasztott koncepció mentén sokszorosan megtérülhet.

Személyes elérés. Ehhez talán nincs is mit hozzáfűznünk, hiszen a közösségi média eleve az a része az életünknek, amit a legtöbben kikapcsolódásra használunk. Az emberek önként választják meg, hogy kiket követnek, ezáltal a rajtuk keresztül megfogalmazott marketing tartalom is sokkal személyesebb lehet, mint bármely más típusú online marketing esetén, és ez jelentősen megkönnyítheti a dolgunkat. 

S ha ez még mindig nem lenne elég, elárulunk néhány további érdekességet. A digitalmarketinginstitute.com oldal adatai alapján a nők 86%-a használja vásárlási tanácsadásra a közösségi médiát, míg összességében a fogyasztók 49%-ának hatnak a vásárlási döntéseire ezek a fajta ajánlások. Az tehát, hogy érdemes vele kalkulálnod, nem is kérdés. Ha pedig szeretnéd ebből is kihozni a maximumot, keress bennünket bátran!