Miért érdemes vállalkozóként együttműködnöd egy marketing ügynökséggel?

Avagy: hogyan lehet kreatív módon „betörni” a web-birodalom siker-vadlovát? 

Rögtön az elején fel is tesszük a kérdést, ami döntésünk súlyát előrevetíti: megéri együttműködni egy online marketing ügynökséggel? Az alábbi gondolatok végigolvasása közben jó eséllyel körvonalazódik majd bennünk a válasz. Lássunk néhány támpontot, amelyek segíthetnek eligazodni a döntéshez vezető úton.

Új korszak, naprakész módszerek, friss perspektívák

Az üzleti célkitűzések minden vállalkozás életében kardinális szerephez jutnak, hiszen senki sem ódzkodik a sikertől, a folyamatos fejlesztésektől, a számottevő értékesítésektől, az ügyfélkör-növekedéstől, vagy éppen a termékek és/vagy szolgáltatások populárissá válásától. Mindezek elérése, megvalósítása az internet-érában azonban már jelentősen eltér a korábban megszokott, immár hagyományosnak titulált stratégiáktól – itt jön képbe egy marketing ügynökség szerepe is.

A digitális marketing segítségével optimálisan lebonyolíthatók és sikerre vihetők a marketingkampányok. A siker az online birodalomban sem simul az ölünkbe első nekiveselkedésünk izzadságcseppjeit törölgetve a homlokunkról, hiszen a kiberszféra sikere vadlóként vágtázik a végeláthatatlannak tetsző web-sztyeppéken, várva a leleményes kiber-cowboyokat – azokat a kreatív szakembereket, akiket egy tapasztalt marketing ügynökség fog össze. Lasszóként kreativitást és innovatív attitűdöt használnak, felvértezve az ötletgazdag tervek és frappáns megoldások Stetson-kalapjával, felsarkantyúzva fáradhatatlansággal és céltartással.

Nem vétek, ha a posztmodernkor marketingesei a fentihez hasonló képben tűnnek fel előttünk, hiszen senki sem állítja, hogy a siker-vadló betörése a gyerekjáték kategória határain belül leledzik. A sikeres marketing kampány lebonyolításához körültekintő munkára, alapos tervezésre, speciális eszközökre, programokra, a legújabb online marketing trendek és taktikák ismeretére is szükség van.  

Az elmúlt hónapok alatt az internethasználat iránti igény jelentős mértékben megnőtt, az online töltött idő a napi rutin szerves részévé formálódott, így a vállalkozások nem nélkülözhetik a digitális marketing kínálta előnyöket (pl.: közösségi média hirdetések, melyek előmozdítják a vállalkozás növekedését). A tavalyi év júniusában az előző évhez viszonyítottan több mint 104%-kal nőtt az e-kereskedelmi értékesítések száma. Ahogy az élet lassú, ám annál látványosabb átrendeződésbe kezdett körülöttünk, úgy érdemes lenne az üzleti életben is más perspektívából szemlélni a marketinget. 

A „több szem többet lát” team-erő kiváló példája egy szakemberekből álló online marketing ügynökség, vagyis egy tapasztalt online marketingcsapat, akik „friss szemmel” nézik át az esetlegesen homályossá vált, elcsontosodott marketingstratégiánkat, melyet aztán újragondolt, hatékony stratégiává edzenek, hogy az valóban profitábilissá váljon.

Mit nyerhetünk egy marketing teammel? 

Egy tapasztalt marketing teamben való együttműködéssel hosszú távú üzleti elérendőkbe invesztálunk – a sikerrecept csillogó köntösben való, azonnal elérhető felkínálása nem más, mint az a sokszor felidézett notórius mézesmadzag, mely alatt ott lapul a gyakran kiábrándítóan áporodott tényállás. Egy professzionális marketing ügynökség nem ránt bele a sokat ígér, keveset nyújt vermébe, hiszen az eredmények mérhetők, jól nyomon követhetők, a feladat pedig szakértők keze alatt nyílik megoldássá.

A „gyufaszálak” ereje – valószínűleg ismerős számunkra az egy szál gyufa törékenységének esete a doboznyi gyufacsapat nehezen törhető mibenlétével szemben. Gyakran beleesünk abba a hibába, hogy a kihívások egész sorával dacolva magunk kívánjuk megvívni a harcot. Természetesen egyedül, segítségkérés nélkül, hiszen nem tekinthetnek ránk segítség után epekedő hajótöröttként, ez ártana a saját magunkról alkotott imázsnak? Vagy mégsem? 

Az egységben az erő elv modernkori reinkarnációja –  Amennyiben megosztjuk a feladatokat, és mindenki csupán a szaktudása, kapacitása szerinti projekteket emeli a saját vállára, akkor az immár csapattá verbuválódott egyedek, egy közös cél érdekében teszik a dolgukat. A grafikus, a weboldal-készítő, a fotós, a szövegíró és a marketingcsapat többi nélkülözhetetlen tagja, noha más és más kvalitásokkal bír, ugyanakkor az egy közös cél ereje hajtja mindnyájukat, mely nem mást, mint: a web siker-vadlovának megszelídítése.

Milyen speciális eszközökkel és módszerekkel szelídítik meg a marketing ügynökség tagjai a nevezetes „vadlovat”?  

  • segédkezet nyújtanak a marketingstratégia meghatározásában és kivitelezésében – ezzel támogatva a business célok elérését, maximalizálják a (ROI-t) befektetések megtérülését 
  • marketingkampányokat terveznek és irányítanak – mindeközben folyamatosan adatolnak, tökéletesítenek.

Ha egy komplex online marketing ügynökséghez fordulunk:

Minden online eszköz egy helyen

Egy komplex online marketing ügynökségnél egy helyről jutunk hozzá az összes e-tevékenységünket fellendítő technikához, így: a keresőoptimalizáláshoz (SEO), PPC-hirdetésekhez, közösségi média kampányok kezeléséhez, weboldal-tervezéshez, weboldal-fejlesztéshez és -karbantartáshoz, az email-marketinghez, a tartalommarketinghez egyaránt.

Trendek, technológiák és adatalapú döntések

A legújabb trendek ismerete, az innovatív megoldások és technológiák használata, valamint a tény-, adat- és statisztika-alapú elemzések segítségével az ügynökség elszánt tagjai jelentős mértékben hozzájárulnak a vállalkozásunk prosperálásához.

A célközönség pontos megtalálása

A legjobb eredmények elérése érdekében segítenek beazonosítani és elérni az ideális közönséget.

Márkaépítés szenvedéllyel

Egy komplex, és a szakma iránt szenvedéllyel adózó marketingcsapat a márkanév megalapozása által új köntösbe öltözteti az ország-világ megismer fogalmát. Tudniillik minden sikervadló-szelídítő „fegyvert” (marketingstratégiát és -technikát) bevetnek üzleti tevékenységünk népszerűsítése, valamint az ügyfél/vevővonzás céljából.

A keresőmotorok nyelvén értő szakemberek

A keresőmotorok (pl. Google) változásait állandóan figyelő szakemberek ismerik a friss algoritmusokat, és rendelkeznek minden olyan készséggel, amellyel egy kampányt sikeresen fellendítenek – például kulcsszókutatással, versenytárselemzéssel.

Versenyelőny a digitális mezőnyben

Gondoskodnak arról, hogy vállalkozásunk folyamatosan állja a digitális verseny erőpróbáit.

Friss nézőpont és kreatív látásmód

Egy kreatív marketingcsapat a megszokottól eltérő fénytörésbe helyezi a terveket és célkitűzéseket.

Tartalommal felépített versenyelőny

A tartalommarketing, a színvonalas, értéket közvetítő és releváns blogszövegek segítségével akár az óriáscégekkel is felvehetjük a versenyt – ez is bizonyítja, hogy a webbirodalomban két vagy több dudás is megfér egy csárdában.

Forradalmi lehetőségek a KKV-k számára

Az online marketing a hagyományos megoldások mellett olyan – korábban nem látott – forradalmi lehetőségeket kínál, amelyeket a kis- és középvállalkozások is kiaknázhatnak.

Siker kis költségvetéssel is

Kevesebb büdzsével is el lehet kezdeni a promóciós stratégiák és innovatív taktikák kidolgozását, megvalósítását, és így elérni az online növekedést – ebben egy online marketing ügynökség már a kezdetektől hatékony társ lehet.

Személyre szabott támogatás a céljaidhoz

A megfelelő digitális marketingcsapat pártfogásába veszi a cégünket, és alkotó módon segíti a kitűzött business-célok megvalósítását.

Friss statisztikák a KKV-k marketingtrendjeiről

A főként KKV-k üzleti és pénzügyi döntéseit segítő tanácsadócég, a Fundera. Az egyik recens kimutatásában meglepő tényeket közölt a vállalkozások marketingtrendjei kapcsán, melyek közül szemléltetésképpen kiemelünk néhányat: 

  • a lokális cégek több mint 40%-nak a közösségi média marketing befolyásolja a bevételnövelését
  • a kisvállalkozások 96%-a alkalmazza a közösségi médiát a marketingstratégiájában 
  • a vásárlók több mint 80%-a az interneten gyűjt információkat a vásárlási döntés meghozása előtt. (a termékinformációkat a keresőmotorokban kezdik, majd innen jutnak el egy adott cég webhelyére)
  • a KKV-k több mint 60%-a rendelkezik weboldallal
  • a vevők 91%-a egy korábban tapasztalt, pozitív online impresszió okán keresi fel a fizikai üzletet 
  • a marketingszakemberek több mint fele szerint: a legnagyobb marketingkihívások között leginkább a lead- és forgalomgenerálás dobta fel a magas labdát 
  • a folyamatosan változó fogyasztói preferenciák nagyban befolyásolják a vállalkozások marketingstratégiájának frissülését, módosulását.

Mivel a kezdeti interakciók jelentős része ma már online zajlik, világosan látszik a trend. Ezért kijelenthetjük, hogy a digitális marketing minden vállalkozás számára elengedhetetlen elemmé vált. Lévén, hogy a potenciális vásárlóink, ügyfeleink első körben online fognak információkat keresni az őket érdeklő termékekről, szolgáltatásokról. Ma már szinte közhelynek minősül, hogy a fogyasztók szemében az a cég, mely nem lelhető fel az interneten, az nem is létezik. Nem érdemes kockáztatni az ügyfelek elvesztését és a versenyhelyzet gyengülését azáltal, hogy nélkülözzük a digitális marketinget. 

Kis kezdeti költségvetéssel is elkezdhetjük üzleti céljaink megvalósítását, melyet jó szívvel rábízhatunk egy rátermett marketingügynökségre. A szakemberek közreműködése által nagy az esélye annak, hogy vállalkozásunk szintet dobbantson. 

Amennyiben úgy gondolod, hogy mi vagyunk a te marketingcsapatod üzleti céljaid megvalósításához: keress bennünket bizalommal!